söndag 8 juli 2012

PUP - När vi tar det lugnt

Nu börjar helgen lida mot sitt slut och jag ska försöka sammanfatta den sanna historien vad som egentligen har hänt sen Robin och Pierre kom hit. Varför räcker egentligen Pierre ut tungan på så många bilder? Hur hittade vi grävlingen? Vad var det för svamp? Vad händer om man somnar på en fest? Varför all denna kir? Så många frågetecken...

Det har ju varit stor happening i stan i veckan: Putte i parken. Det var dock inte helt vår musiksmak och enda anledningen att vi skulle gå var om vi fick tag i några billiga "sistaminutenbiljetter" på blocket. Det fick vi inte, så istället har vi kört på konceptet: Putte utanför parken

---

I onsdags kom då gossarna. Då skulle vi ta det lugnt. Jag skulle ju jobba i två dagar till och de skulle orka springa vid älven, åka och kasta disc på Skutberget och gå på stan och shoppa.

Då sa Marie, numera känd som Hanny Montany, att hon ville dricka öl med oss. Gossarna var skeptiska... Vi skulle ju ta det lugnt... Men eftersom man inte kan säga nej när en tjej säger att hon vill dricka öl så fick det bli så! :)



Hurra!!! Så glad hon blev! :) För vem blir inte det när man får umgås med oss?


Jag drack mitt vinstvin från min och Hanny Montanys vadslagning tidigare i år. Segerns sötma var fin :)

Montany försökte lära oss att lyssna på House. Vi hade bara sett lite av det på tv tidigare och visste inte att han var musiker också. Det lät inte helt så som vi trodde att han skulle låta...


Hanny berättade att man kör fort om man lyssnar på House. Tydligen blir man törstig också...


Så kom då brickan fram. Ja och inte vilken bricka som helst, utan tipp-brickan! Jag och Pierre var fasen bäst på tipp!!! Båda tog varsin 9a och Marie fick uppleva en riktigt åhtipptipphurradans med Robin hoppandes i soffan :)


Nu kände vi att det var nära att det skulle spåra ur så det var bäst att gå!


Ja och det var fasen tur att vi gick när vi gick för redan i hissen började Robin spåra ur!!! :-O


Klackarna i taket, bokstavligt talat!

Grabbarna hade ett mål med sin Karlstadtur: Vi ska se Klaraälven!

De ville inte helt lyssna på mig när jag sa att det hette Klarälven... Jag hade visat på kartan hur de skulle gå för att hitta dit, men de hittade närmare vatten: Pråmkanalen. Det fick duga, för det satt ju ihop med Klaraälven tillräckligt nära enligt dom.

Fasligt nöjda var de i alla fall med att få uppleva Klarälven :) De fick vara med på bild och de stod så här.


Det var en återkommande pose under helgen. Kolla länken från Macken här, ca 1:35 in så förstår ni varifrån vi har fått det :)

På sommaren så kommer Peter Siepen hit varje onsdag och är DJ på Korriander. Jag har aldrig förstått mig på Peter Siepens storhet... Gör han något? Kan han något? Ja mer än att klä sig fasligt konstigt?! :S I onsdags hade han någon konstig stråhatt som damer brukade ha förr...


Why?!?

Vi kom ut ganska sent, runt 1, men kände oss fortfarande inte helt redo att dansa. Nej vi behövde redbull och vodka! (Nej det behövde vi inte... Vi behövde definitivt inte 3 sådana... I alla fall inte på 40 minuter... )


Sen dansade vi i max 10 minuter innan vi blev hungriga. Det ser i alla fall ut som att vi hade roligt på dansgolvet?! Eller ja, i alla fall Robin :)


Nattamat, nattamat!!! Ja nu kanske ni undrar varför Robin står på knäna åt fel håll och äter?! Ja det undrade jag också... Som svar fick jag: För att ingen annan gör det! :) Även detta blev en återkommande grej...


Nu var Hanny badsugen! Vi vandrade därför till Sandgrund så hon fick doppa sig och få komplimanger för sin rumpa. Vilken jävla rumpa hon har! :D Ja, och det skulle bli fler rumpor under helgen...

Nu tappade vi bort Pierre ett tag. Han ville dricka saft. Han borde inte ha lämnat oss ens för ett litet tag för det slutar sällan bra. Robin fastnade i någon plastfolie som någon hade surrat runt några träd :S Helt omöligt att se i mörkret! :S


Tillslut kom han loss och vi kunde bege oss hemåt.


Då har vi då skylthistorien... Den berättar vi bara live... ;) Men hem kom vi i alla fall framåt halv fyra.


Ja, så bra att vi tog det lugnt då så där på onsdagskvällen... :S

Inga kommentarer: