söndag 1 december 2013

Grytudden

Jag har en oerhört rastlös sambo. Så rastlös att han hellre ger sig ut till Grytudden utanför Skoghall när det blåser 16 sekundmeter (22 i topparna) för att fota än att ligga hemma i värmen i soffan och kolla på skidor. Jag tyckte att det räckte att vara ute på balkongen och sätta upp julbelysning för att få räkna det som ha varit ute och fått frisk luft. Det var tillräckligt kallt och blåsigt :S

Men men, som den snälla person jag är(?) följde jag med honom ut. Kunde ju faktiskt bli några fina bilder!

Blåste gjorde det... Illa luktade det också... Helt väntat :P


Men några trevliga bilder blev det :)

10 grytudden2

Ja och solen sken ju i alla fall! Alltid något! Ja och är man vid vattnet måste man ta sådana här bilder -oavsett årstid! ;)


Glödande klippor i iskallt vatten?

11 grytudden2

Tyvärr blåste det "för lite" för att det skulle bli riktigt så bra splash-bilder som det var tänkt.


Det blev i alla fall lite splash :)



Guldkusten?

21 grytudden2

Mr Rastlös


Mer klippor i solsken:

23 grytudden

Avslutar med min favoritbild från dagen:

04 grytudden3

Tog spången tillbaka till bilen, nöjda över att nu få slippa stanken :)


Idag var det termobyxpremiär för säsongen. Lite overkill, men skönt att ha i blåsten. Testade även mina nya EIGER-stövlar. Det var definitivt overkill!


Frös gjorde jag i alla fall inte! Svetten rann på smalbenen. Det lovar gott för vintern! :)

Inga kommentarer: