torsdag 2 januari 2014

Årsmål

Nytt år alltså, då ska man kanske komma på något nyårslöfte...

Hmm...

Jag har haft svårt att komma på något, men sen kom jag fram till att sluta ljuga kunde vara ett bra löfte! Ja för min tandläkare alltså...

Okej, jag ska börja använda tandtråd regelbundet!

Det har jag sagt lite väl många gånger utan att hålla det. Annars ljuger jag inte så fasligt mycket... Bara när det behövs... ;)

Annars har jag inte så många löften, men väl några mål:

Springa 5 km på en okej tid
Delmålet är ju att bara springa 5 km. Nog så svårt! Bara att ta på sig löparskorna har legat fasligt långt bort den senaste tiden :S
Vad en "okej tid" är har jag inte kommit fram till än. 25 minuter kanske?

Inte börja dricka kaffe i större utsträckning
Jag ser alltför många paralleller mellan kaffedrickande och dålig andedräkt. Nu dricker jag fasligt lite kaffe, kanske i snitt en kopp i veckan, men ändå :)

Bara åka hiss när samvetet säger att det är okej
Har jag massa att bära eller har en hund med mig är det okej, men annars behöver jag faktiskt inte vara så bekväm. Faktiskt!

Äta mat
Inga extrema ändringar egentligen, men att äta regelbundet är målet. Inte hoppa över måltider, inte äta frukost till middag, inte äta godis till middag osv. Det går oftast bra... Men inte alltid... :P

Träna
Inga konkreta tankar här egentligen. Men för att klara löpmålet så kan jag inte fortsätta vara en soffpotatis. Ur soffan!

Spela mer tv-spel
I soffan! Okej, nu talar det här ju lite emot det förra... Men mindre drälltid i soffan och kolla på serierepriser på 6an som jag redan har sett. Mer kvalitetstid i soffan med mina spel :)

Oj, det blev många mål... Men jag har ju ett helt år på mig ;)

Inga kommentarer: