fredag 30 januari 2015

Kickoff i Norge

Förra veckan var det alltså dags för kickoff och Linköpingsfolket kom med buss och hämtade upp oss i Karlstad. Med Lasse bakom ratten styrde vi sedan mot Norge. Ja, busschauffören hette faktiskt Lasse, men tyvärr var inte efternamnet Kongo :P

Första stoppet blev ett lunchstopp (redan) i Grums. Kul att få komma iväg och se lite av världen ;)

Åkte sedan vidare mot Oslo där kickoffens första kväll skulle spenderas. Jag och Lisa fick ett riktigt stort och schysst rum. Ja vi hade till och med slottsutsikt! Fint ska det va ;)


Företagets bildpolicy gör att jag inte får lägga ut bilder på folk från företagsevent, så jag får bjuda på andra bilder. Så som en bild på Claes specialrom ihop med min tjusiga partymugg. Fint ska det vara som sagt :P


Har förövrigt lite svårt att förstå varför man placerar toaletten så här nära väggen... Vem vill sitta klistrad mot väggen när man är på dass? (Då överdriver jag bara lite ;) )


Men de är ju tossiga de där norrmännen. Liksom, Polly?! Skulle inte tro det!


Middagen spenderades på Fram Museum, ett museum där man FRAMförallt (hahaha) kan se skeppet Fram som använts för flertalet polarexpeditioner. Jag var dock mest förtjust i deras utställning med roliga serier :)

Blev en relativt tidig kväll, och tur var väl det, för dagen efter skulle vi med ett tidigt tåg mot kickoffens huvudmål: Kvitfjell.


Jag hade hjälpt till att programmera en quiz som de andra löste lagvis under resan. Stackars de övriga resenärerna när typ 150 tävlingsinriktade människor kommer på tåget och ska försöka vinna :P

Frågorna handlade om bland annat sådant som vi hade svarat på i en förundersökning inför kickoffen. I vilket land anser kollegorna sig vara bäst på att baka? Vilket land anser sig vara bäst på dryckeslekar? Anser tjejerna eller killarna att de kör bil bäst?


Jag satt lite för länge vid datorn och donade med quizen, så jag blev fasligt åksjuk och spenderande större delen av resan med att bara halvligga över bordet och må kasst :S

Fram kom jag i alla fall utan att kräkas. Inte illa! :)

Var inte helt beredd på hur kallt det skulle vara och de varma kläderna låg nerpackade i väskorna som åkte buss upp till hotellet. Vi andra fick åka skidlift i våra alltför tunna kläder. Kallt och högt, men fantastiska omgivningar!


Tyvärr går det ju inte att föreviga på bild hur vackert det är :(


Typ halvvägs upp på berget låg vårt hotell. Det kändes som ett maffigt bygge.


Efter lunch, möten och föredrag var det dags för skojigheter igen och våra egna Games med ett gäng annorlunda tävlingar. Vad sägs om mänsklig curling? Man fick sitta på tefat och bli puttad av sina lagkamrater i ett försök att komma så nära mitten som möjligt. Rolig grej :)


Kälkåkning och mutterskruvande stod också på programmet. Sedan skulle bollhavsbollar fångas in och läggas i korrekt hink. Problemet var dock att detta skulle göras med förbundna ögon och ens lagkamrater skulle guida en med rösterna. Inte det lättaste, men kul att titta på :)


Favoriten blev nog ändå att springa med en bungylina fäst runt sig och försöka placera sin kon så långt fram som möjligt.


Lekarna följdes upp av middag och party. Riktigt bra drag och roligt att träffa alla :)

Utsikten från vårt rum var inte så illa förövrigt :)


Tredje dagen startades ihop med de andra programmerarna. Dags för vår egna quiz och en chans att vinna den ståtliga vandringspokalen.


Klarar ni av att lösa det här syntaxet?


Kan ge er lite hjälp på traven med första raden:
Först är det en loop, sen hasch/staket, en som kastar ett hjärta i sopkorgen, ett följt av en riktningspil och en bild från filmen seven:
LOOP#X=1 TO 7
Fasligt nördigt, men skoj för oss :P

Fler nördiga frågor och även en del när man skulle gissa ögon på kollegor. Roligt! Extra roligt eftersom att mitt lag vann då :P Pokalen står nu och glänser så tjusigt på mitt kontor! Får se om jag ska låta de andra medlemmarna i laget få ha pokalen något också... Kanske... ;)

Tror senaste gången jag stod på längdskidor var någon gång på mellanstadiet, så jag var lite nervös för min comeback.


Att stå still med skidorna på klarade jag av i alla fall ;)


Det gick mindre bra nerför kan vi säga... Men det gav absolut mersmak! Bara synd att det är så kort tid på året man kan åka hemma :S


Tog ett långt bad efter åkturen och gjorde mig redo för kvällen. Förfesten hölls på vårt rum, men trots att vi hade med flera extra plastglas så räckte inte glasen till. Nöden har ingen lag, så pokalen fick extraknäcka som rödvinsglas :)


Middag med utmärkt bordssällskap följdes upp med barhäng och dans. Dansgolvet fick dock många användningsområden. Bland annat stod den värd för en armhävningstävling... Killar på fyllan... ;)

Resan hem tog bra lång tid. Bara att ta sig ner från berget tog lång tid och väl nere fick vi pausa för att ta av snökedjorna på bussen. Ändå nöjd att jag bara skulle till Karlstad och inte hade ytterligare 3 timmar till Linköping.


Bra kickoff i alla fall! :) Med risk för att köra en OS-klyscha så var det nog den bästa kickoffen någonsin! ;)

2 kommentarer:

Claes sa...

Men vem drack upp min andra rom? 😉

Ass sa...

Den gav du till Anna. Hon skulle fixa ny åt dig, så det får du ta med henne :-)