tisdag 3 februari 2015

Hockeybesök

Minns ni när Magnus och Bergdahl var och hälsade på mig i Larvik för många år sedan? När de "tvingade" mig att köra runt på dom när de skulle dricka öl och kolla på eleganta damer!?

Jag minns det i alla fall, och har varit lite avundsjuk på att inte jag fått vara med om något liknande. Nu när Magnus och Maria skulle komma på besök så tyckte jag att det inte var mer än rätt att Elis körde runt på oss, så att vi kunde dricka grogg och titta på eleganta hockeyspelare :)


Som tur är så var han medgörlig och körde på oss till mötet mellan Färjestad och Djurgården.


Hur vet man förövrigt att det är Djurgården som står för motståndet? Jo, man blir muddrad på väg in i hallen. Händer inte annars...

Magnus och Maria var fasligt nöjda över att vara på plats och få hockeykorv!


Mycket folk, mycket känslor och så lite slagsmål på det. Ja och då pratar jag bara om det utanför planen!


Först drog några Djurgårdare upp på Färjestads ståplats under första pausen för att sno trumpinnarna (slugt?) och sen efter matchen var det till och med slagsmål på min sektion. Har läst i tidningar att fbkfans sökte upp Djurgårdare på sittplats för att slåss. Fast jag såg och hörde att djurgårdare som satt framför mig pekade på fans på ståplats och skrek: Du och jag, efter matchen, då smäller det! Sen sökte han uppbackning av sina andra backslickskompisar med samma emblem på armen som inte var sena att bröla Ja för fan, jag är med!. De försökte även mucka med de fbkfans som satt precis bakom honom. Är du också med och slåss efteråt? Så vem som sökte vad... Ja...

Vi var dock mer fokuserade på matchen, och på att posa snyggt i paus istället för att slåss :)


Trodde jag skulle vinna något fint eftersom min plats var utmärkt. Satt och väntade på att de skulle ropa ut typ: Den besökare som har coachtejp på sin plats har vunnit en bil! men inget :(


Efter matchen blev det hemåt för mat och mer dryck. Tjusiga servetter dagen till ära! :)


Några fler stänkare och frågesport fick avrunda kvällen. När klockan blivit många ur bytte vi ut TP-frågorna mot barngeni-frågor istället. Då kände man sig smartare :)


Bjöd gästerna på riktig lyxfrukost (i alla fall i mina ögon) dagen efter. Bra start på dagen och det behövdes för att orka skotta bort all snö som kommit under natten.


Än så länge har jag inte tröttnat på att skotta... Rätt trevligt att vara ute och röra på sig! Men jag hinner nog ändra mig i den frågan ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul bilder och stort tack för en trevlig helg. Enligt oss så måste vi göra om detta. Hockey till alla. :)

Ass sa...

Det måste vi absolut! :-)