söndag 1 februari 2015

Snöätning

I söndags var det perfekta förhållanden för pulkåkning så det blev en tur till Biltema för att komplettera snöleksakssamlingen. Jag köpte en av varje! :) Varför inte liksom... 


Mot backarna!


Vad skulle man åka på? Vad skulle gå snabbast? Vad skulle man komma längst med?


Vad skulle kunna gå fel? :P


Nej, miniskidorna var ingen hit i de här förhållandena, så de fick stanna kvar på toppen. Den hala mattan gav en jäkla fart, men det var svårt att hålla sig kvar :S


Det är gott med snö... :P

Inte bara jag som trillade dock:


Mmm...


Snowracern var vinnare i att komma längst, så länge man inte kraschade tidigt i backen vill säga ;)


Om man åker två kommer man dubbelt så långt? :)


Fanns några lömska gupp i slutet på backen som gjorde att man lättade från marken. Svanskotan var mindre nöjd över det...


Jag kan flyga, jag är inte rädd!


Svårt att se vart man åkte med all snö som for överallt men kul var det!


Nerför i alla fall... Uppför, inte lika sexigt! :S Känns som att det var lättare att gå uppför när man var yngre...


Vissa hade bättre balans och teknik...


...än andra:P


WOUAAAAHHH!!!!


Tråkigt när man trillar av tidigt i backen, men mattan drar iväg själv till botten :S Bara att gå och hämta...


Ni vet det där sista åket som man aldrig ska åka?! Att dessutom tävla nerför backen: Alltid dumt! Jag citerar: Vi kör ett sista åk, alla startar samtidigt, först ner till däcket vinner! Det var bara Patrik som kom ner och Elis slog i sig ordentligt :S

Men men, Ingen större fara skedd som tur är!

Som ofta får jag tacka Elis för många av bilderna...

Inga kommentarer: