måndag 30 mars 2015

Ekebyreunion

I lördags drog jag på mig min 17 år gamla träningsoverall för att åka på återträff med min moderklubb Ekeby IF. Ja, det fanns ju ingen klubb i Hjortkvarn, så det var att åka några mil som gällde om man ville spela innebandy.


Oklart vem som fick för sig att kortärmat var en bra grej för en träningsoverall... Ja och knäppningen hela vägen på byxorna som var så populär då kanske är smidig när man ska ta av och på sig dom när man inte vill ta av skorna, men annars är det väl ingen höjdare. Kallt blir det när det blåser i alla fall...

Självklart försökte jag matcha musiken i bilen på väg till eventet ;)


Kumla...


Hallen var sig lik.


Något som inte var sig likt var spelarnas form...


Snodde bilder på lagen från min gamla tränare. Gruppsegrarna föll totalt i slutspelet och hamnade sist.


Även grupptvåorna hade svårt att prestera framme i slutspelet.


Mitt lag mörkade formen i gruppspelet för att slå till i semi och ta oss till final. Där orkade vi tyvärr inte mer även om vi såg starka ut...


Vinnarna!


Åkte sedan till Pålsboda där Anna varit snäll och lånat ut sin lägenhet så jag kunde käka, göra mig iordning och ta det lugnt ett tag. Oerhört snällt och uppskattat!


Hon hade också en Lilian Sundevall-tavla, på tal om ingenting :) Riktigt snygg!


Sen gick jag upp till kiosken och hängde, kände mig fasligt cool och inväntade skjuts till Örebro.


Tjejerna hade något som kallades logistikproblem så första timmen fick jag ha grabbarna för mig själv :)


Riktigt trevlig kväll :) Bra initiativ!


Vi var ett gäng kvar som stängde stället :)


Något som kanske inte helt uppskattades av min skjuts, Michelle och Lina... Sorry! Tacksam att ni väntade :)


Boom Boom Boom Boom och The Ballad på hög volym förgyllde hemresan :) Nästa gång är det jag som kör!

Inga kommentarer: