måndag 27 juli 2015

Åfjärden - Del 2

Trots att det blåste en del försökte vi ge oss ut med den gamla gula båten redan första kvällen.


Hejdå stugan!


Men vi kom inte så långt i blåsten, försökte söka skydd bakom närmsta ön, men där fanns ingen fisk :S


Fick ett nytt drag av bror, ett Örebrodrag, så jag skulle kunna jämföra vilket som var bäst, Färjestad eller Örebro. Själv hade han ett Leksandsdrag att jämföra med, så vi får väl se vilket drag som drar störst fisk här framöver :)


Jag var dock mest sugen på att testa min nya gröna spinnare. Elis ville istället försöka fånga sina fiskar med hjälp av snorgärs :S


Vi gav dock upp rätt snart och fotade istället. Jag fotade behind the scenes.


Ja och som vanligt får jag tacka Elis för några av bilderna :)


...när man kan sitta på en sten, och titta på... ehhh, sjön?!? :)


Magarna började kurra men blåsten ställde återigen till det och vi fick ge upp grillandet på grund av brandrisk. Istället byggde vi vindskydd och gjorde kaffe och korv med hjälp av trangiaköket.


Jag verkade fasligt nöjd med livet, trots vinden :)


Det hade nog varit slugt att ha med sig något annat än plastbestick... This was our strong fork... 


Solen gick ner borta vid båten. Om det är något man skulle önska mer av är det väl kvällssol framme vid stugan, men det gick ingen nöd på oss. Ja och inga mygg hade vi heller, något jag var fasligt nöjd över :)


Elis tröttnade på mitt gapande och stängde in mig i stugan :S


Avslutade kvällen med en omgång poängpoker och det var tur att jag fotade i början, medans det gick bra...


Elis roade sig med att fota med lång slutartid under kvällen.


Ser betydligt ljusare ut inne i stugan än vad fotogenlampan kunde ge i ljusstyrka egentligen.


Detta var en mer rättvisande bild.


Mysig kväll :)

Inga kommentarer: