onsdag 22 juli 2015

Tossebergsklätten

Planen för söndagen var att ta en tur till Sunne och Tossebergsklätten för att spana på utsikten och fika. Resan började dock med ett spontanstopp på bagageluckeloppisen i Karlstad efter att ha hämtat Hanne. Jag är inte så förtjust i loppis, det är ju så mycket skit... Men ändå lyckades jag/vi komma hem med lite grejer :S 

Kände mig som en riktig hillbilly med vår nya bensindunk och min flanellskjorta. 


Men nu var det ju inte dit vi skulle, utan det var den branta backen uppför tossebergsklätten som skulle besegras! 


Cosbys lameller (tror jag det heter) fick slita hårt, men upp kom vi och vi dukade upp fika med trevlig utsikt.


Både jag och mor är ju "mindre förtjusta" i höjder, men så här "på håll" går det bra :)


Vacker utsikt över Fryken.


Utsikten måste såklart dokumenteras...





Det här med att kolla in i samma kamera, det var inte det lättaste...


Fota fota!


Det närmar sig...


Tornet var vi inte upp i. För oss "mindre bekväma med höjder" räckte utsikten till ändå :)


Mysigt där uppe med timmerstugorna.


På väg hem fick jag (eller egentligen Elis, eftersom jag körde) äntligen mitt tjusiga berg förevigat. Jag såg det redan förra året när jag åkte med Kjell, Susanne och Kim, men vi hann inte få upp kameran då.


Denna gången var jag beredd och så fort jag såg det började jag skrika på Elis om att han skulle fota!

Vad är det för något med det där berget? kanske du tänker nu...
Ja men det är ju perfekt normalfördelat! :D


Bara lite nördigt...

Men frågan är om inte Sandor tog nördigheten lite längre när han till och med photoshopade bort trädet som var ivägen :P


Men det blev ju faktiskt snyggare :P

Inga kommentarer: